Står du i vårdkö för besvär med hand/handled/armbåge? Då kan vi hjälpa dig. Läs mer här.
Kvalitet
Kvalitet är viktigt hos oss och är väl förankrat i vår värdegrund och på alla våra kliniker.
Hur arbetar vi med kvalitet?
- Årliga revisioner av vårdstandarden KVO11:9. Standarden bygger på Socialstyrelsen förordningar och allmänna råd om ledningssystem. KVO11:9 utgår från de lagar som SOSFS2011 pekar på. De sju viktigaste är: kvalitet, patientsäkerhet, informationssäkerhet, arbetsmiljö, miljö och affärsmässighet. Vi är stolta över att ännu ett år ha genomgått revisionerna med godkänt resultat.
- Måluppföljning på kvartalsbasis där vi tittar på resultat från kvalitetsregister, fortbildning av medarbetare, patientnöjdhet, postoperativa infektioner och PAL.
- Vi är med och rapporterar till flera olika kvalitetsregister: Hakir, NRS, Riksfot och Swedankle.
- Ständig optimering av flöden och vårdförlopp för att patientens väg genom vården ska bli så effektiv och säker som möjligt.
- Hög tillgänglighet via vårt digitala vårdrum.
Patientnöjdhet och tillgänglighet.
98% nöjda patienter 2022. 96% tillgänglighet 2022.